zaterdag 6 augustus 2011

Test foto's met de Polaroid colorpack II Land camera

Ik had al eerder op deze blog vermeld dat ik in het gelukkige bezit ben van een Polaroid colorpackII camera.
Eerst moet er nog wat films besteld worden en je moet even de tijd en geduld vinden om met de camera aan de slag te gaan.

Maar als je de tijd gevonden hebt dan is het geweldig om met deze camera op stap te gaan.
Oké je stopt de camera niet zomaar even in je binnenzak of je hangt hem ook niet handig om je nek.
Maar dat is ook de charme van de polaroidcamera's.
De eerste camera's en de Polaroid sx-70 landcamera serie is naar mijn weten de enige elegante instant modellen die door Polaroid op de markt zijn gebracht de rest van de camera's zijn een soort plastic dozen.
Een beetje oneerbiedig om dit zo te zeggen.....

Als ik op stap ga met een camera neem ik altijd de hond ook mee.
Een soort instant, hond uitlaten en foto's maken.
Normaal gesproken is het geen probleem maar dit keer kwam ik toch een paar handen te kort en had een paar Dillema's te veel.
Allereerst is de colorpack geen camera om met 1 hand te bedienen en dat is niet handig als je de hond ook nog aan de riem moet houden.
En dan de grote vraag waar laat je de foto's om te laten ontwikkelen en daarna van het negatief af te te halen
Waar laat je dan weer het schutpapier, en alle andere paper waste ( papier verspilling)
Ik ben er geen voorstander van om het afval met ontwikkelpasta zomaar ergens in of neer te gooien.
Met andere woorden “wat zijn we verwend met digitaal fotograferen”.
Conclusie: neem een tas mee en zorg dat je 2 handen vrij hebt om met de colorpack te fotograferen.
Gelukkig heb ik niet zo'n grote hond dus die kan ik ergens vast zetten zonder dat er een hek omver wordt getrokken....

Wees niet bang voor reacties van de voorbijgangers.
Sommige die staan je aan te staren als of ze net water hebben zien stromen op mars.
Of je krijgt leuke verhalen te horen van mensen die ook bekend zijn met Polaroid.
En het leuke er van is dat heel veel jongeren nu fotograferen met Polaroid dan vragen gaan stellen.
Zo houden we de instant fotografie voorlopig nog levendig.

Ik had zo hier en daar nog moeite met afstand inschatten.
Maar hier onder enkele resultaten van mijn test foto's.




Flower
Flower
Dog