zaterdag 27 augustus 2011

365 Project

Wat is het 365 project?
Wat doe je met al die foto's die je maakt ?
Foto's van alle dingen om je heen? Bewaren? Opslaan? En dan vervolgens er niet meer naar kijken?

Vandaag 27 augustus 2011 begin ik aan een project dat ik mij zelf heb toebedeeld.
Iedere dag zet ik een foto op deze blog die mij aanspreekt op dat moment.
Wat spreekt mij dan aan? Eigenlijk alles maar het heeft heel erg met mijn stemming te maken.
Ik dwing mij zelf tot een keuze te maken.
Maar 1 foto per dag niet meer en ook niet minder.
Dit moet ik een heel jaar volhouden weer of geen weer er moet 1 foto per dag geplaatst worden.

Maar waarom precies op 27 augustus 1011?
Heel simpel, op deze dag kwam het idee tot leven maar het had net zo goed op een andere dag kunnen zijn.
Het is niet origineel,er zijn massa's mensen die dit proberen te ondernemen maar het volhouden is het grootste struikelpunt.
Dus doe ik ook maar eens een poging.

De foto's worden voorzien van een klein tekstje dit kan een spreuk, verhaaltje of een ingeving zijn.
Deze foto's kunnen gemaakt zijn met verschillende camera's omdat ik mij niet wil vast pinnen op 1 camera. Mijn voorkeur gaat weliswaar uit naar Polaroid en instant fotografie, maar mijn liefde gaat ook naar de Lomografie, de foto's zullen dan ook zowel met film als digitaal gemaakt zijn.

Ik hou van vrij werk al weet ik de fotografie regeltjes en in en outs, ik lap ze het liefst aan mijn laars.
Ik hou van experimenteren, ik hou vooral van de lomo en vintage-look.
Het mag van mij kunstzinnig ,vreemd maar ook normaal zijn.
Kortom 365 dagen fotograferen zonder regels,maar als enige druk dat er 1 foto geplaatst moet worden.