vrijdag 10 juni 2011

Grootste instant camera verzameling

Foto: 's Werelds grootste Instant Camera Verzamelen en haar eigenaar, de heer Wong Ting Man.

Het Guinness wereldrecord voor de grootste collectie van camera's (fotografie) is eigendom van Dilish Parekh van Mumbai, India, die heeft een collectie van 4.425 antieke camera's.

Guinness World Records erkende ook het wereldrecord voor de grootste collectie van de film camera's, eigendom van Richard Lariviere (USA), die eigenaar is van 894 verschillende film camera's.

Hier is een exclusief interview met de eigenaar van de 's Werelds grootste Instant Camera Collectie:

World Records Academy (WRA): Wanneer ben je begonnen met je verzameling?
Wong Ting: ben ik begonnen met instant camera te verzamelen in 1992.

WRA: Heb je een lijst van al je modellen?
Wong Ting: Ik heb een lijst van mijn spullen, hebben ook een webpagina: http://www.polala.hk

WRA: Wat is je favoriete model?
Wong Ting: Polaroid 185 (origineel), Konica instant druk 690; Fuji slanke ACE; Fuji Instax 500AF; Instax Mini 55.

WRA: Wat is de oudste of de zeldzaamste model?
Wong Ting: YC 75 x 100 (een in China gemaakt instant camera);
- Chrislin Insta-camera
- Polaroid 185 (origineel);
- Foton (USSR);
- wisdom alpha Masamune;
- Polaroid experimenteel model 002;
- Joycam - serie 90SE;
- Image systeem (model met display);
- SX-70 Freitag wit en zilver editie 500 (in Brazilië)
- One600 Panna cap & pep 636 close-up (in de fabriek testmodel)

WRA: Wat is het model dat u nog zoekt? (Of nog willen hebben?)
Wong Ting: ik nog op zoek voor vele camera, zoals: Cartier goud spectra 1000 (gemaakt in Brazilië); SX-70 sonar autofocus goud beperkte ediotion; 690 x Porter (beperkte ediotion); Milk x polaroid pin hole foton 2 / 3 Foton / Foton wellFM / foton 5 / foton pack; 1200FF x porter; Xihu yx1, 20x24 Polaroid en nog veel meer ........

WRA: doe je attent festivals, shows, etc - om uw camera's laten zien? Bent u geïnteresseerd in het ontvangen van dergelijke uitnodigingen?
Wong Ting: Ik heb nog geen festivals bijgewoond.
Ik laat enkele camera's uit mijn verzameling zien op kleine tentoonstellingen of in een lokale fotowinkel.
- In 2006 een tentoonstelling [polala] met 400 camera's
- 2008 een tentoonstelling [onze laatste polaroid] met 80 camera's
- 2010 een tentoonstelling [instant herboren] met 50 camera's
Ja, ik ben geïnteresseerd om alle festivals te voegen met mijn verzameling te delen.

WRA: bent u een fotograaf? Of houd u van foto's te nemen? denk je dat de tijden voor instant camera's zijn verdwenen als gevolg van digitale camera's? denk je dat de instant camera's nog steeds gebruikt wordt?
Wong Ting: Ik ben geen fotograaf. Ik gebruik alle verschillende soorten instant film in het dagelijks leven. ik denk dat digitale camera niet de moordenaar van analoge film of instant camera, wanneer meer mensen de digitale camera gaan gebruiken, Steeds meer mensen fotograferen en nemen graag een foto maar meer mensen zullen de het plezier terug vinden in analoge of instant fotografie.

WRA: Waar houd je je camera's? Heb je genoeg ruimte of houd je ze opgeslagen in dozen,?
Wong Ting: Ik zet al mijn camera in een fabrieksgebouw, ik huur van een kleine ruimte van 200 vierkante meter om mijn camera's op te slaan in dozen.

WRA: Wat denkt de familie over uw verzameling?
Wong Ting: Mijn vrouw zei: "als al je al de camera's niet in huis zet , dan alles in orde is" ... Ze steunt mijn verzameling.

WRA: Heeft u nog wat verzamelen? Wat is je doel?
Wong Ting: Ja, ik verzamel nog steeds, maar ik heb geen doel in aantal. Ik denk dat het erg moeilijk is om meer te vinden. Ik denk dat ik niet meer dan100 kan vinden de volgende 10 jaar, omdat er geen nieuw model uitkomt en de meeste van de camera die ik niet heb zijn zeldzaam.

WRA: Hoeveel uw verzameling waard is?
Wong Ting: Ik ding rond US100, 000 - US130, 000.